zondag 24 juli 2011

Miss België in 'Masterchef': "Mijn mayonaise was totaal mislukt"

Eén van de kandidates vanavond in 'Masterchef' is Miss België Justine De Jonckheere. Voor Justine was het meteen haar kookdebuut. "Ik ben nog maar negentien jaar en mama heeft altijd voor mij gekookt. Ik had dus nog geen kookervaring."

"Toen de makers van 'Masterchef' vroegen of ik interesse had, zag ik dat eerst niet zitten", weet Justine De Jonckheere in 'Dag Allemaal'. "Ik kan niet koken. Maar een vriend van Darline Devos (organisatrice Miss België, nvdr) heeft me een culiniaire spoedcursus gegeven, heel eenvoudig, echt alleen maar de basistechnieken. Wat kan je zoal doen met een stuk vlees, welke soorten vis heb je, zo van die dingen."




"Ik kan zelfs geen biefstuk bakken. Of liever: ik heb het nog nooit gedaan. Een ei, ja, dat wel. Mama liet gewoon niet toe dat ik hielp in de keuken, omdat ik die anders te vuil zou maken."

Als keuzegerecht koos Justine friet met mosselen. "Ik heb er zelfs mayonaise bijgemaakt", blikt Miss België terug. "Eigenlijk lust ik dat niet. Ik kreeg dat als kind onmogelijk binnen! Enig probleempje: ik had in de mayonaise geen theelepel maar een hele soeplepel zout gedaan. En omdat ik niet had geproefd, was dat uiteraard niet te eten."

0 reacties:

Een reactie posten