woensdag 27 juli 2011

Tom Coninckx: "Niet voor het geld naar vtm gegaan"

Vrijdag start het nieuwe voetbalseizoen. Tom Coninx maakte alvast de overstap van Eén naar vtm. Hij zal er het magazine 'Stadion' presenteren. "Na dertien jaar verlaat ik een veilige haven en gooi ik dus een pak zekerheden overboord. Maar ik ben wel blij met deze nieuwe kans."

Coninx ontkent dat hij voor 'het geld' naar vtm is getrokken. "In de Belgische media word je niet rijk", weerlegt Coninx in 'TV Story'. "Geld speelt voor mij ook geen rol. Familie en gezondheid, dat is mijn motto. Ik vond het vooral een hele eer dat ze aan mij dachten. Het feit dat ik bij vtm mijn passie voor het voetbal kan doortrekken, heeft mijn keuze bepaald."
Tom Coninckx met Nico Lainé, met wie hij 'Stadion' zal presenteren
"Ik merk aan kleine details dat er bij vtm anders gewerkt wordt", stelt de 36-jarige sportjournalist vast. "Ik moet mij aanpassen. Dat is niet makkelijk, hoor. Het is zeker niet evident. Maar Paul D'Hoore, die ook van de VRT komt, heeft me gerustgesteld: hij was het snel gewoon".

Heeft Tom nog tijd voor zijn gezin? "Tuurlijk, daar maak ik tijd voor. Het is fantastisch om met mijn kinderen bezig te zijn. Arthur (11maanden) kan al stappen, wat heel vroeg is. Onze dochter Lola (4) moet al serieus haar mannetje staan om tegen haar broer op te kunnen."

0 reacties:

Een reactie posten