zondag 24 juli 2011

Isabelle A: "Ik zie Storm graag maar ik heb veel gehuild"

Isabelle A vertelt voor het eerst openhartig over haar zwangerschap en het jonge moederschap. De 36-jarige zangeres blikt in 'Dag Allemaal' terug op de ups en downs die er zijn geweest en het leven met haar vriend Hans (34) en zijn twee kinderen.

Tien maanden is de kleine Storm Adam Forceville het middelpunt in het leven van Isabelle A. "Zijn naam heeft trouwens niets met de zwangerschap te maken", opent Isabelle. "Tijdens de weeën ben ik zelfs nog gaan shoppen. De dag van de bevalling voelde ik wel dat er iets begonnen was, maar de gynaecoloog zei me dat het nog niet voor direct was. Tijdens mijn weeën was ik dus kleertjes aan het kopen voor Storm. De bevalling zelf was een droom. Om tien uur 's avonds binnen, en om halftwee was hij er al."

Isabelle met Storm vlak na de geboorte: "Ik heb veel gehuild"

Maar het liep niet allemaal van een leien dakje. De zangeres beleefde een woelige eerste maanden na de bevalling. "Tijdens die maanden waren vooral de nachten zwaar. Om de drie uur opstaan, dat is gewoonweg vermoeiend. Gelukkig kon Hans toen ook helpen. Als muzikant komt hij vaak laat thuis van een optreden, dus dat was wel ideaal."

"Die borsten ,hé! Veel vrouwen zouden blij zijn met een grote cupmaat, maar ik niet"

"Ik was toen enorm gevoelig en daar kwamen veel tranen bij kijken. Maar we hebben dat ondertussen achter de rug. Storm heeft nu een plezante leeftijd, hé. Elke dag leert hij iets nieuws bij, nu is het pas écht genieten."

"Of ik nog in bikini durf rond te lopen? Ik heb er net een nieuwe gekocht en ik vertrek binnenkort op vakantie, dus ik zal het wel doen. Maar het zal minder leuk zijn dan vroeger. Die borsten ook, hé. Veel vrouwen zouden blij zijn met een grote cupmpaat, maar ik dus niet. Daar zullen we iets aan moeten doen. Door af te vallen, ja."

"Tijdens de eerste maanden waren de nachten loodzwaar. Elke nacht op de drie uur opstaan, kruipt in je kleren"

Hans heeft al twee kinderen. Om de week logeren ze bij Isabelle. "De komst van Dante en Jazz geeft mogelijkheden. Die overgang van één kindje naar drie is niet telkens evident. Maar de meisjes zien hun broertje zo graag, daar hebben we echt geluk mee."

1 reacties: