vrijdag 29 juli 2011

Sven Ornelis: "Doe de dingen die ik graag doe"

Sven Ornelis (38) weegt 20 kilogram lichter. De sympathieke presentator van Q-Music is bovendien ook nog eens twintig jaar radiomaker in Vlaanderen. Ornelis heeft dus meer dan reden genoeg om als een tevreden man door het leven te stappen.

"Twintig jaar geleden mocht ik als 18-jarige 'Dag en Dauw' presenteren bij Radio 2. Een heel erg populair radioprogramma nog ver voor radio Donna en Q-Music er waren", blikt Sven terug in 'TV-Story'. "En ik mocht dé Michel Follet komen vervangen. Die eerste momenten zijn niet te beschrijven. Het was sowieso al spannend en daarbij kwam ook nog eens een dat de technicus poepeloere zat was. Toen ik de knop in duwde om een microfoon te vragen, antwoordde die: 'Ik zal zelf wel beslissen wanneer ik uw microfoon open schuif!' Dat moment vergeet ik nooit meer."

"Ik hoop nog lang de ochtendshow bij Q te mogen presenteren"
Intussen weegt Sven ook twintig kilo lichter en dat vooral door veel te wandelen. "Ik besefte dat ik het op lijstje stond om klappen te krijgen. Ik ben 38, als ik zou blijven denken: 'Het kan mij allemaal niet schelen', dan weet je gewoon dat er iets gaat gebeuren en dat wilde ik niet. Als je dan 108 op de weegschaal afleest denk je: 'Ik wil geen Bart De Wever worden en blijven'. Ik ben echt content nu! Ik wandel twee of drie uur per dag, meestal met mijn gsm in de hand langs de Dijle."

"Ik wilde geen tweede Bart De Wever worden"

De toekomst lacht Sven Ornelis toe. "Ik doe alleen nog de dingen die ik graag wil doen. Ik wil het liefst nog lang die ochtendshow op Q blijven maken. Dat is ons kindje. Ik was erbij toen de naam verzonnen werd, toen de studio werd ingericht. De kans is dus groot dat ik daar blijf. En ondertussen wil ook boeken blijven schrijven, zeker nog een stuk of tien. Zeker kopen dan, hé!"

0 reacties:

Een reactie posten