donderdag 28 juli 2011

Witse gaat op pensioen: "Het is mooi geweest"

Commissaris Witse mag stilaan aan zijn afscheid beginnen denken. Woensdagmiddag werd de allerlaatste buitenscéne ingeblikt. Acht jaar lang kroop Hubert Damen in de huid van 'Witse'. Maar voor de kijkers valt het doek pas na deze winter op Eén.

"Het is goed geweest", klinkt het bij Hubert Damen (65) in 'Het Laatste Nieuws'. "Het afscheid van mijn personage valt mij niet zwaar. Ik neem elke avond, als ik naar huis rij, afscheid van hem. Ik ga vooral de mensen missen, de vriendschappen die er in die negen jaar op de set zijn ontstaan."

"Ik wou Witse zelfmoord laten plegen, maar zover komt het niet"

Hubert had een perfect einde in zijn hoofd voor Witse. "Ik wou zelfmoord plegen", zegt hij. "Zo wou ik mijn personage aan zijn einde laten komen. Maar zover gaan de makers het niet laten komen. Witse zal gewoon zijn politiebadge inleveren en op pensioen gaan. Ik ben ook op pensioen en da's lang zo slecht nog niet", lacht Hubert.

0 reacties:

Een reactie posten